Cum învăţăm o limbă străină?
Învăţarea limbilor străine pare să nu fie o problemă pentru mulţi dintre noi: mergem la librărie, cumpărăm un teanc de cărţi şi câteva cd-uri şi ne apucăm cu entuziasm de lucru. Când termenul limită se apropie, constatăm că încă nu am trecut de lecţia a cincea din cursul pe care l-am cumpărat şi că cd-urile "nu sunt bune de nimic".
Cursurile adresate unui grup mic de persoane vă sunt de ajutor pentru că sunt concepute pentru obiectivul dv. specific şi pentru că, de asemenea, un profesor cu experienţă va şti să adapteze şi să selecteze informaţia şi explicaţiile în funcţie de vârsta şi de pregătirea pe care o aveţi.
Având o experienţă de mai mult de 15 ani în predarea limbii italiene şi a limbii franceze în cursuri individuale şi de grup, îndrăznesc să spun că reuşesc întotdeauna să ating obiectivele pe care le stabilesc împreună cu elevii mei. Selectarea subiectelor de abordat şi structurarea materiei în funcţie de termenele fixate, exersarea subiectelor de gramatică sau lexic care ridică probleme, diversificarea abordării lexicale în funcţie de domeniul de interes al "elevului" sunt aspectele pe care persoana interesată nu le poate, de cele mai multe ori, gestiona. Toate acestea constituie partea mea de responsabilitate în cadrul cursului, în timp ce "elevul" trebuie să lucreze constant, zi de zi, şi să aibă atitudinea potrivită pentru reuşită.
Împreună putem atinge mai rapid şi mai eficient obiectivele pe care vi le propuneţi în învăţarea limbii italiene sau a limbii franceze!